EQ gedreven leren
met Thales & Comenius
Als u nu eens anders keek naar leren en ontwikkelen?
Is wat volgt herkenbaar?
We leven in tijden van "meer" en "sneller". De kennismaatschappij viert hoog tij. Meten is weten leidt de dans.
Problemen? Dan verwachten we zondermeer dat er oplossingen zijn. Liefst nu!
Veel leerinitiatieven vinden ook plaats in deze context.
We hebben het vaak over efficiëntie, effectiviteit, professionalisme, engagement, ...
Dus bieden we pakketten (extra) kennis aan?
Zijn we vergeten dat mensen vergeten?
Zien we over het hoofd dat (gedrags-, attitude-) verandering heel wat, vaak niet altijd positieve, emoties teweegbrengt?
Kan het een denkfout zijn dat persoonlijke ontwikkeling een proces is dat de snelhied van de business moet volgen?
Hoe staan we vandaag tegenover de oude didactische principes van herhaling, geleidelijkheid, aanschouwelijkheid,...
Is het omdat het oud is dat het fout is?
We hebben vandaag, meer dan ooit, nood aan EQ - Emotionele Intelligentie.
Want vanwaar komt al die stress vandaan? Deconnectie?
Durven mensen wel ander gedrag vertonen? Een andere attitude aannemen? Een ander denkkader een kans geven?
Staan ze nog wel stil bij de opties die al dan niet voorhanden zijn om doelen te bereiken?
Deze vragen zijn relevant voor elke 'content en context': in operationeel leidinggeven, leiderschap, communiceren, gezond assertief gedrag, omgaan met diversiteit op alle vlak, duurzaam onderhandelen, professionele consultancy, verkoop en transacties, efficient de beschikbare tijd gebruiken, enzovoort!
Zet samen met Thales & Comenius de stap naar een leerproces en ontwikkeltraject, gebaseerd op de mix:
"EQ drivers"
X
"Blended learning”
X
"Embedded process"
Inhoud is belangrijk: theorie, modellen, structuren, achtergronden. Het proces op zijn minst evenzeer: nieuwe denkkaders, gewijzigde houding en gedrag.
We zorgen voor evenwicht zodat ook het leertraject zelf content genereert!
We bekommeren ons om de obstakels (intrinsiek, de lerende en extrinsiek, de omgeving) bij het omzetten in en naar de praktijk.
We ondersteunen voluit de uitvoering en toepassing van het geleerde. We hebben aandacht voor een veilig leertraject. Samen.
Dromen,
Denken,
Durven,
Doen,
Doorzetten,
Dansen,
Delen.
Onze EQ Driven leerarchitectuur overstijgt de klassieke aanpak en denkpatronen.
Met een sterke focus op leerengagement en motivatie.
Gebaseerd op uitwisseling van ervaringen.
Geleidelijk en herhalend. Ontdekkend en belevend!